top of page

בלוג //

למה משחקים בפינלנד?

במסגרת הסיור בפינלנד ביקרנו בחברת המשחקים supercell

סופרסל היא חברה פינית והיא אחת מחברות המובייל גיימינג המובילה בעולם עם חמישה משחקים מובילים שכל אחד בשווי של מילארד אירו והחברה עצמה מוערכת בשווי של כ- 10 מילארד אירו.

המשחקים המובילים שלהם הם קראש רויאל, היי-דיי, קלאש אוף קלאנס, ברולסטארס ובום ביץ׳. מעבר למשרדים המעוצבים שלהם בהלסינקי ( יש להם ספא וסאונה בתוך המבנה לכל העובדים ) לחברה הזו יש די-אנ-איי מאד מעניין.

——————————————————

קודם כל זו חברה יחסית קטנה, מונה כ-410 עובדים ויש להם משרדים גם בשנחאי, סיאול וסן-פרנסיסקו. המטה נמצא בהלסינקי ובשאר המשרדים יש סטודיו ובעיקר מערך שיווק. לא הרבה יודעים אבל חברות גיימינג זה משהו שקיים הרבה שנים בפינלנד, עוד משנות ה-80 מחברות קטנות שפיתחו משחקים לקומדור ודרך חברות שפיתחו משחקים במיוחד עבור פלטפורמת המשחקים של נוקיה (גם כן חברה פינית) ועד לחברות כמו סופרסל, רוביו ( אנגרי-בירדס) ועוד.

—————————————————— אז מה גורם למדינה עם כמות אוכלוסיה יותר קטנה מישראל ( 5.5 מליון איש ) שחצי שנה אין שם לילה וחצי שנה אין יום ( שלא נדבר על המזג אוויר) להיות מובילה בתחום הגיימינג ובעיקר המובייל גיימינג?

מעבר לזה ששאלתי את החבר׳ה בסופר סייל למה חברות משחקים ובעיקר משחקים למכשירים ניידים מתפתחות בפינלנד, גיליתי בחיפוש קטן שתכנות זה תחביב שכנראה היה פופלארי בפינלנד עוד מימי קומדור 64 וזה כנראה נבע מהעובדה שהיה קשה לפתח תחביבים אחרים כשחצי שנה אי אפשר לצאת מהבית, אבל כששאלתי את מעצב המשחקים שליווה אותנו בביקור את השאלה הזו, קיבלתי תשובה מעניינת.

נתחיל מזה שזה נראה לו מאד טבעי שזה קורה בפינלנד, כאילו מובן מאליו שחברות משחקים יקומו בפינלנד כמו שבישראל יש תעשיה ביטחונית. אבל כשחידדתי את השאלה קיבלתי תשובה יותר מעמיקה. עוד מגיל צעיר, הפינים לומדים לפתור בעיות מורכבות כצוותים באמצעות משחקים ואתגרים, זה חלק מהתרבות במערכת החינוך וחלק מהתרבות בבית וזה כנראה נובע מכך שבגלל אופי מזג האוויר ושעות האור היה צורך לפתח תרבות פנאי בתוך הבית שמשחקים זה חלק משמעותי ממנה. כשאלתי ״אבל למה דווקא לניידים?״ קיבלתי תשובה מאד ברורה : ״נוקיה״ תעשיית הפיתוח לניידים התחברה לחברה שהייתה המובילה בתחום המובייל בעולם וזה יצר אקו סיסטם פורה ליצירת משחקים לניידים.

——————————————————

ציינתי לפני כן שלחברה יש די-אנ-איי ייחודי, וזה בא לידי ביטוי באופן בו הם תופסים את חשיבות הצוותים בתוך החברה, כשנכנסים לעמוד האודות בחברה שלהם מופיע ישר הסלוגן ״THE BEST TEAMS MAKE THE BEST GAMES״ וזה גם מה שהם הדגישו לנו בסיור, אין רעיונות של מנכ״ל או מטה שהצוותים מוציאים לפועל, יש רעיונות של צוותים שהמטה נותן להם את הזכות להוציא לפועל והם רק עוזרים. זו כנראה התפיסה שמאפשרת לחברה בשווי כזה עם עשרות מיליוני משתמשים, להחזיק רק 410 עובדים ועדיין לתת פייט רציני לחברות אחרות בשוק.

יש עוד הרבה לספר על החברה הזו , אבל נגעתי בעיקר בדברים העיקריים, מוזמנים כמובן לשאול שאלות







bottom of page